2009. június 7., vasárnap

Start

A kezdet persze az építkezés (volt), ami 2006 2007 májusában fejeződött be - beköltözésünk alkalmából.

A napló írásának elsősorban a dokumentáció a célja: vannak dolgok, amikre az ember 10 év múlva nem emlékszik, pedig nem ártana. Ezeket szeretném az utókor, elsősorban a magam számára megőrizni.

Ami ezelőtt, de az építkezés után történt, az elsősorban a kerttel függ össze.

Tavaly történt meg az öntözőrendszer építése, ami egyelőre nem locsolja a kocsibeállót (ott "mobil" locsolóalkalmatosságok vannak, de ez csak átmeneti megoldásnak lesz jó). Idén a csapszekrényt újra kellett csináltatni, mer' megsüllyedt (éljen a szakember). Igaz, a vízszámla kevesebb lett, mint vártam. Pár öntözőfejet áthelyeztem, mer' az eredeti tervekhez képest változott az öntözendő terület.

Szintén tavaly műveltük meg a hátsó kertnek a "lépcsős" részét. Másfél köbméter ürömi kő került a kertbe (sziklakerttel együtt), ami meglepően jól harmonizál a facölöpökkel, amiket leütöttem a földbe lépcsős támfal gyanánt. Az alsó lépcsőfokon évelők, felette meg cserjék, ill egy-két félcserje van.

Az oldalsó részre borostyán került a kerítésre hátul, elől pedig buxussal telepítettük be, amik között iszalagot futtatunk a kerítés oszlopaira. Az egészet pedig egyetlen csöpögtetőcsöves öntözőkör locsolja, amit reményeink szerint tovább fogunk tudni bővíteni az előre kerülő sövénysorra (a tervek szerint az oszlopos boróka "hibernica" változata lesz). Tavaly hozattunk a cserjesor lábaihoz fenyőkérget is, az alsó sorra viszont már nem jutott.

Idén teljesen újra építettük a sziklakertet. Murvát is kapott ő a tetejére, alá pedig geotextíliát, mer' nagyon untam már tavaly a fűszálak kiegyelését a madárhúr közül. Körberaktam betonkocka fűszegéllyel is, mert a szegélynyírást is untam. Ezen felbuzdulva hátul is végigraktam a teraszt meg az ágyásokat, plusz minden fát, ill. a hátsó kertben lévő sziklás részt is. Azóta álom nyírni a széleket is, úgyhogy folytatni fogom oldalt a sövény felé a szegélyezést. Persze a köcsög vakond az éppen elkészült sziklakert alatt szétfúrt mindent. Tavaly meg tavaly előtt bezzeg felé se nézett a sziklakertnek.


2 megjegyzés:

  1. na nem 2006, hanem 2007 májusa. 2006-ban csak kezdtük az építkezést....

    VálaszTörlés
  2. érdekes, arra jobban emlékszem, hogy 12-én és 19-én (két szombat volt) költöztünk. az év már nem annyira tiszta. :)

    VálaszTörlés